Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci to forma regularnego treningu grupowego, która odbywa się poprzez zabawy i ćwiczenia. Dzięki treningom dzieci uczą się prawidłowych zachowań społecznych, które mogą potem przełożyć na sytuacje występujące w ich codziennym życiu. Zajęcia uczą prawidłowej reakcji na emocje swoje i innych ludzi oraz przyczyniają się do poprawy komunikacji z nimi.
TUS -Trening Umiejętności Społecznych
Serdecznie zapraszamy na trening umiejętności społecznych
Czym jest TUS?
Korzyści
Uczestnictwo w zajęciach TUS dla dzieci niesie za sobą szereg korzyści – najważniejsze z nich to:
- poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych;
- wrażliwość społeczna: znajomość reguł społecznych, odpowiedniego zachowania się w sytuacjach społecznych i prawidłową ich ocenę;
- obserwacja innych i interpretowanie ich zachowań; intencji lub przeżyć;
- umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktów społecznych;
- rozwiązywanie problemów interpersonalnych i sterowania sytuacjami społecznymi (np. rozwiązywanie konfliktów bez zachowań agresywnych);
- zmiana doświadczeń i przeżyć w sytuacjach społecznych;
- identyfikacja, rozróżnianie uczuć – swoich i doświadczanych przez innych;
- rozpoznawaniatreści przeżywanych emocji;
- sposobów odreagowania napięciaemocjonalnego i fizycznego;
- radzenie sobie w sytuacjach stresowych;
- kształtowanie samooceny;
- wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Dla kogo przeznaczone są zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych?
Dla dzieci posiadających trudność w:
- rozróżnianiu emocji, rozumieniu emocji oraz radzeniu sobie z emocjami;
- zawieraniu i podtrzymywaniu znajomości, otwartości na innych;
- przestrzeganiu norm społecznych;
- adaptacją do nowych sytuacji;
- prowadzeniu rozmowy, uważnym słuchaniu i zadawaniu pytań;
- reagowaniu na porażkę, niepowodzenie, oraz nieprzychylność ze strony rówieśników;
- wyrażaniu własnego zdania oraz asertywnością.
Zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych są przeznaczone także w pracy z dziećmi:
- z zaburzeniami zachowania, przejawiających trudność w przestrzeganiu zasad w relacjach społecznych;
- z zaburzeniami neurorozwojowymi.